[rev_slider alias="foretagsanpassade"]
Att leda med färger
En högpresterande ledare kan utveckla både sig själv och andra - därför tror vi på Proficore Consulting att självkännedom och kännedom om människorna som finns runtomkring är nyckeln till ett framgångsrikt och ständigt utvecklande ledarskap. Som ledare ser vi också vikten av att vara här och nu och sträva efter att skapa en god känsla både hos sig själv och sina medarbetare – först då kan varje individ känna sig viktig och motiverad.
Att Leda Med Färger är en utbildning där vi med hjälp av Extended DISC som bas lär dig de grundläggande kunskaperna om de olika beteendestilarna och hur man bäst kommunicerar med dem. Vi kartlägger och pin-pointar sedan generella och personliga utmaningar för de deltagande ledarna i syfte att konkretisera dem och sedan även kunna hantera dem i sin arbetsvardag.
Vi blandar teori med praktiska övningar och case där fokus ligger i att lära dig som ledare mer om ditt eget och andras beteende, drivkrafter och sätt att kommunicera. Vi tillhandahåller metoder och verktyg som möjliggör detta och som lär dig hur du bör anpassa ditt beteende efter omgivningens krav och behov för ett bättre samspel mellan olika typer av beteendestilar.
Du får du även med dig kunskap och verktyg för att utveckla din förmåga att ge feedback och hur du bäst hanterar svåra samtal.
Att sälja med färger
Att vara en framgångsrik säljare handlar lika mycket om att ha förståelse för sitt eget och andras beteende som det handlar om god kunskap om försäljning och en skarp säljstrategi.
I vår utbildning ”Att Sälja Med Färger” utvecklar vi dig och ditt säljteam i att kommunicera och förstå människors olikheter genom självkännedom och kännedom om andras beteende. Målet är att nå fram till kunden i varje enskild säljsituation på ett mer träffsäkert och effektivt sätt och på så sätt göra fler och ännu bättre affärer.
Våra HR-konsulter tillhandahåller vedertagen och up-to-date säljteknik där vi tittar på hela säljprocessen med olika beteende- och kommunikationsstilar i fokus. Fyra stilar som representeras av fyra färger.
För att ditt säljteam ska kunna bli ännu bättre på att sälja till olika typer av kunder med olika köpstilar utvecklar vi er i att använda era nuvarande kunskaper i kombination med ny metodik. Effekten av detta tror vi blir goda och långvariga relationer med varje kund vilket i sin tur bidrar till fler och bättre affärer.
Under säljutbildningen Att Sälja Med Färger går vi igenom era drivkrafter som säljare, er personliga säljstil och hur man på bästa sätt anpassar kundmötet och säljpresentation.
Med DISC-analysen som underlag mynnar varje utbildningstillfälle ut i en personlig säljrapport och utvecklingsplan för varje deltagare som kommer stödja dig i dina självinsikter och ge rätt förutsättningar för att ytterligare utvecklas i din roll som säljare. Utbildningen passar både de säljare som har gedigen erfarenhet och som vill bli ännu träffsäkrare i sin försäljning men även för den mer oerfarna säljaren som vill skapa förståelse för försäljning med kunden i centrum.
Kommunicera rätt med färger
Den vanligaste orsaken till konflikter är oftast dålig kommunikation och ibland kan det kännas som att vissa människor pratar ett helt annat språk som du bara inte kan förstå dig på! ...Har du någon gång tänk på att det kanske är just precis så det är..?
I vår tvådagarsutbildning Kommunicera Rätt Med Färger använder vi Extended DISC som grund för att belysa olika beteende- och kommunikationsstilar. Fyra olika färger och fyra olika sätt att kommunicera och bete sig där utgångspunkten för dig som deltagare blir att få ökad förståelse och insikt i ditt eget och andras sätt att kommunicera. Detta för att kunna skapa mer effektiva relationer med kunder, leverantörer, medarbetare men även med människor i ditt privatliv.
Vi blandar teori med övningar och humor med allvar. Som deltagare får du inför utbildningen göra en DISC-analys som mäter dina styrkor och svagheter och som tillhandahåller skräddarsydda tips som underlättar samarbete och kommunikation.
Kommunicera Rätt har nödvändigtvis inget företagsanpassat upplägg utan riktar sig även till dig som individ som vill bli mer träffsäker i ditt sätt att kommunicera med andra genom självkännedom och förståelse för våra individuella skillnader.